ВСТУП

Правила конкурсного приймання до Харківського ліцею №141 Харківської міської ради Харківської області (далі Навчальний заклад) складено відповідно до п. 3 ст. 18 Закону України „Про загальну середню освіту”, Інструкції про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів), затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.06.2003 № 389, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04.07.2003 за № 547/7868, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №778 та на підставі Статуту Харківського ліцею №141 Харківської міської ради Харківської області.

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Конкурсний відбір проводиться до спеціалізованої загальноосвітньої школи I - II ступенів з поглибленим вивченням англійської мови та до 10-11-х класів ліцею. Зарахування здійснюється на конкурсній основі за результатами вступних іспитів, враховуючи рівень навчальних досягнень учнів у попередніх класах.

1.2 . У конкурсному відборі беруть участь діти незалежно від місця проживання. Допускаються до конкурсних іспитів учні на підставі результатів підсумкової атестації (річного оцінювання), які одержали достатній рівень навчальних досягнень з предметів профільного напряму за попередній клас.

1.3. Конкурсні іспити здійснюються на безоплатній основі.

2. ОРГАНІЗАЦІЯ КОНКУРСУ

2.1. Правила конкурсного приймання оголошуються не пізніше ніж за два місяці до його початку. Оголошення щодо умов і термінів проведення конкурсу доводяться до відома громадян через місцеві засоби масової інформації та на сайті ліцею. В обов’язковому порядку зміст письмового оголошення розміщується на сайті та у приміщенні Навчального закладу.

2.2. Не пізніше ніж за місяць до початку конкурсу в приміщенні навчального закладу вивішується перелік питань з навчальних предметів, за якими проводитимуться випробування, а також теми творчих робіт із зазначенням вимог до їх змісту, порядку оформлення та подання.

2.3. Для участі в конкурсі учні або їх батьки (особи, які їх замінюють) подають особисту заяву на ім’я директора навчального закладу. Для вступу до 10-го класу подається свідоцтво про базову загальну середню освіту, до інших класів – табель навчальних досягнень. Для участі в конкурсі дітей, які вступають до 1-го класу спеціалізованої школи, крім заяви, подаються копія свідоцтва про народження та медична картка дитини встановленого зразка.

2.4. Випробування в рамках основного конкурсного приймання проводяться лише після закінчення навчального року (червень-липень). За наявності вільних місць допускається додаткове конкурсне приймання (серпень), яке має бути організоване таким чином, щоб зарахування учнів відбулося не пізніше ніж за тиждень до початку нового навчального року.

2.5. Додаткове конкурсне приймання може, як виняток, відбуватися протягом навчального року за наявності вільних місць за таких умов, що й основний. При цьому наповнюваність класів не повинна перевищувати 30 учнів.

2.6. Для проведення конкурсних випробувань у навчальному закладі створюється конкурсна комісія (у ліцеї – приймальна, у спеціалізованих класах – педагогічна), склад якої затверджується наказом директора навчального закладу за погодженням з радою навчального закладу. До складу конкурсної комісії залучається практичний психолог. Головою конкурсної комісії є директор Навчального закладу або його заступник з навчально – виховної роботи.

2.7. З кожного предмета створюється предметна комісія зі складу членів конкурсної комісії, її склад затверджується наказом директора Навчального закладу.

2.8. До конкурсної комісії можна подавати копії дипломів, грамот, інших документів, які підтверджують здібності учнів з обраної спеціалізації та відображають їх навчальні або творчі досягнення.

2.9. Не дозволяється вимагати від учнів характеристик з попереднього місця навчання, довідок з місця роботи батьків тощо.

2.10. Діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти-інваліди, діти, які постраждали від аварії на Чорнобильській АЕС приймаються до ліцею за результатами співбесіди з членами конкурсної комісії.

3. ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ

3.1. Конкурсне приймання дітей, які вступають до 1-го класу спеціалізованої школи з поглибленим вивченням англійської мови, проводиться у червні, додаткове, за наявністю вільних місць, у першій половині серпня у формі співбесіди з дитиною в присутності її батьків або осіб, які їх замінюють (додаток 1) - ЗМІНЕНО, дивись проект "Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної освіти"

3.2. Співбесіда з дитиною, яка вступає до 1-го класу спеціалізованої школи з поглибленим вивченням англійської мови, включає виконання спеціальних діагностичних завдань для перевірки рівня загального розвитку дитини, її функціональної готовності до систематичного навчання та здатності до вивчення англійської мови.

Такі завдання розробляє педагогічна комісія на основі матеріалів, запропонованих центрами практичної психології і соціальної роботи, та затверджує директор навчального закладу за погодженням з управлінням освіти адміністрації Московського району.

Не допускається перевірка знань та умінь дитини понад обсяги державних вимог навчально-виховних програм дошкільного навчального закладу.

3.3. Педагогічна комісія для співбесіди з дитиною, яка вступає до 1-го класу спеціалізованої школи, не перевищує трьох осіб, включаючи практичного психолога. Співбесіда триває не більше 30 хвилин.

3.4. Конкурсні випробовування для учнів 2-11 класів можуть проводитися як в усній, так і письмових формах, включаючи й тестування (додаток 1).

3.5. Конкурсні випробовування для учнів, які вступають до інших спеціалізованих класів з поглибленим вивченням англійської мови та класів ліцею, проводяться за умови наявності вільних місць, як правило, під час основного конкурсного приймання.

Адміністрація Навчального закладу самостійно визначає умови і порядок проведення конкурсного приймання. Приймання учнів до навчального закладу того самого типу або спеціалізації, за якою дитина навчалася раніше, відбувається за співбесідою.

3.6. Співбесіда як один з видів конкурсних випробовувань з учнями, які вступають до ліцею, спеціалізованих класів, передбачає виконання спеціальних діагностичних завдань для виявлення здібностей і нахилів дитини, рівня її інтелекту та наявності творчого потенціалу. Такі завдання розробляє з урахуванням спеціалізації конкурсна комісія на основі матеріалів, запропонованих центрами практичної психології і соціальної роботи та затверджує директор Навчального закладу за погодженням з відповідним органом управління освіти.

3.7. Білети, тексти диктантів, варіанти письмових завдань (тестів), теми творчих робіт для конкурсних випробувань, зміст яких має відповідати навчальним програмам середньої загальноосвітньої школи відповідного класу, розробляються методичним об’єднанням вчителів та затверджуються директором Навчального закладу за погодженням з відповідним органом управління освіти. Можливе часткове використання творчих завдань.

3.8. Конкурсні завдання зберігаються у директора Навчального закладу в запечатаному конверті, що його відкриває в день випробувань голова предметної комісії у присутності її членів та вступників.

3.9. Для проведення конкурсного випробовування у письмовій формі тупникам видається папір зі штампом Навчального закладу; передбачається, що першу сторінку буде відділено від самої письмової роботи.

Після закінчення випробування письмові роботи шифруються головою предметної комісії та передаються для перевірки членам цієї комісії без титульної сторінки. Дешифрування робіт здійснюється головою предметної комісії після виставлення балів.

3.10. Для проведення усного випробовування вступникам видається папір зі штампом Навчального закладу для підготовки до відповіді (складання тез або плану відповіді, запису основних визначень, законів, формул, малюнків, схем, розв’язання задач тощо).

3.11. Обсяг і тривалість написання вступниками письмових робіт, підготовка до усного опитування за білетами, інших видів випробувань визначає голова конкурсної комісії для кожної вікової групи окремо.

3.12. Письмові роботи учасників конкурсу та аркуші із записами, зробленими вступниками під час підготовки до усної відповіді, зберігаються у Навчальному закладі протягом року. Місце їх зберігання визначає директор Навчального закладу.

3.13. Результати конкурсних випробовувань (у тому числі співбесіди) оформляються у вигляді протоколів відповідної комісії, які зберігаються в тому самому порядку, що й протоколи державної підсумкової атестації учнів (додаток 2).

3.14. Результати усного випробовування оголошуються в той самий день, письмового не пізніше ніж через три дні після його проведення. Списки вступників з виставленими балами вивішуються у приміщенні Навчального закладу для загального ознайомлення.

3.15. Учасники міжнародних олімпіад, конкурсів, призери та учасники ІІІ-ІУ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад, а також учасники ІІ та ІІІ етапів конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт Малої академії наук поточного року звільняються від конкурсного випробування з відповідного предмета. У такому разі учню виставляється до протоколу максимальна кількість балів.

3.16. Учні-випускники 9-х класів, які за результатами навчання отримали свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою, звільняються від одного випробування (на вибір вступника) з виставленням до протоколу максимальної кількості балів.

3.17. З категоріями учнів, зазначеними в пунктах 3.16 - 3.17, допускається проведення тільки одного випробування-співбесіди. Якщо за результатами співбесіди учень не підтверджує своїх досягнень, він бере участь у конкурсних випробуваннях на загальних умовах.

3.18. Діти, які хворіли під час проведення конкурсу, зобов’язані подати медичну довідку, на підставі чого їм надається право участі в повторних конкурсних випробовуваннях, терміни проведення яких визначає директор Навчального закладу.

3.19. Діти, які не з’явились на конкурсне випробовування без поважних причин, до наступних випробовувань не допускаються.

4. ПОРЯДОК ЗАРАХУВАННЯ

4.1. Учні, які успішно пройшли конкурсний відбір, зараховуються до ліцею наказом директора, що видається на підставі рішення конкурсної комісії.

4.2. Зарахування учнів проводиться протягом 5 днів після оголошення результатів конкурсу. Учні, які пройшли конкурсний відбір після початку навчального року, зараховуються до ліцею протягом навчального року.

4.3. До Навчального закладу подаються такі документи: копія свідоцтва про народження, особова справа, медична картка (довідка) встановленого зразка.

4.4. У разі незгоди з рішенням конкурсної комісії, батьки (особи, які їх замінюють) і учні можуть звернутись до голови цієї комісії з апеляцією. Апеляція подається протягом тижня після оголошення результатів конкурсу і розглядається протягом трьох днів з дня її подання.

4.5. Для розгляду апеляції рішенням ради Навчального закладу створюється апеляційна комісія. Головою апеляційної комісії є голова ради Навчального закладу або його заступник. Склад комісії погоджується з управлінням освіти адміністрації Московського району.

Забороняється проведення додаткових іспитів під час розгляду апеляції.

4.6. У разі, якщо висновки апеляційної комісії не задовольняють осіб, які подали апеляцію, останні можуть звернутися до відповідного органу управління освітою, який створює свою апеляційну комісію, рішення якої є остаточним.

4.7. Учні, які не склали конкурсного випробування, не можуть бути зараховані до спеціалізованих або профільних класів. Діти, які не пройшли конкурсу для зарахування до 1-го класу спеціалізованої школи з поглибленим вивченням англійської мови, вступають до іншого загальноосвітнього закладу.

4.8. Особи, які не приступили до занять без поважних причин протягом 10 днів після початку навчального року, відраховуються з ліцею. На звільнені місця може проводитися додаткове конкурсне приймання.

4.9. Для зарахування до Навчального закладу учень повинен надати оригінал документа про освіту (та інші відповідні документи) не пізніше ніж протягом 5 днів після закінчення конкурсу в цьому закладі.

5. КОНТРОЛЬ ЗА ПРОВЕДЕННЯМ КОНКУРСУ

5.1. Директор ліцею несе персональну відповідальність за дотримання вимог даних правил та самої Інструкції про порядок прийому учнів до загальноосвітніх навчально-виховних закладів на конкурсній основі, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.06.2003 №389.

5.2. Контроль за організацією та проведенням конкурсу, порядком зарахування дітей до ліцею, спеціалізованих класів за його результатами здійснюється управлінням освіти адміністрації Московського району.

5.3. При порушенні Навчальним закладом вимог Інструкції про порядок прийому учнів до загальноосвітніх навчально-виховних закладів на конкурсній основі, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.06.2003 року №389, рішенням управління освіти адміністрації Московського району результати конкурсу визнаються недійсними.

5.4. У випадку визнання результатів конкурсу недійсними, управління освіти адміністрації Московського району, що приймало це рішення, організовує і проводить повторний конкурс, результати якого є остаточними.

Кiлькiсть переглядiв: 539